반응형

 

 

 

 

 

The loveliness of Paris seems somehow sadly gay,
The glory that was Rome is just another day,
I've been terribly alone and forgotten in Manhattan,
I'm going home to my city by the bay.

I left my heart in San Francisco,
high on a hill
It calls to me
To be where little cable cars
Climb halfway to the stars.
The morning fog may chill the air.
I don't care.
My love waits there in San Francisco
Above the blue and windy sea,
When I come home to you, San Francisco,
Your golden sun will shine for me.


파리의 사랑스러움은 다소 슬픈듯한 느낌이고
로마의 영광은 이미 옛일이네
맨하튼에 있다는 것을 잊은채 나는 너무 외로웠네
나는 만을 따라서 나의 고향으로 향하고 있네

나는 샌프란시스코에 내 마음을 두고 왔네
높은 언덕위에서 나를 부르고 있네

작은 캐이블 카들이 모여있는
별들쪽을 향해서 반쯤 올라가네
아침 안개에 으스스하더라도
나는 상관없네
나의 사랑 샌프란시스코, 거기서 기다리고 있네
내가 당신께 돌아갈때에는
푸르고 바람이 잔잔한 바다위로
금빛 태양이 나를 위해 비춰줄것이네

반응형

'음악' 카테고리의 다른 글

The Carpenters- Top Of The World  (0) 2020.12.14
The Carpenters - There's a kind of hush  (0) 2020.12.14
Singing In The Rain (Gene Kelly)  (0) 2020.12.14
Don't let me fall / Lenka  (0) 2020.12.14
도리스 데이(Doris Day) - Que Sera Sera  (0) 2020.12.14

+ Recent posts